У Луцьку нещодавно презентували та обговорили проєкт реконструкції головної вулиці міста. Проспект Волі планують кардинально відремонтувати та зробити туристично привабливим. Головні зміни стосуватимуться дорожнього руху, організації простору тротуарів та хідників, а також врегулювання паркування.
Розробники наголошують на основних принципах свого проєкту: безпека і комфорт пішоходів, єдиний дизайн, пріоритет громадського транспорту.

Проєкт ремонту презентували архітектори Майстерні архітектури та дизайну MOST з Рівного.

Нагадаємо, проспект Воля спроєктований ще за радянських часів. Через соціально-економічні зміни суспільства ця вулиця не відповідає на ті виклики, які постали зараз. А саме, велика кількість комерційних приміщень, проблема зі збільшенням кількості транспорту, відсутність парковок. А також для зручності велосипедистів і пішоходів відсутні пониження бордюрів.

2016-07-24. Проспект Волі, Луцьк. Ще зелений.: line_o — LiveJournal

 

Тому проєктанти пропонують, для покращення руху транспорту, перерозподілити проїзну частину й облаштувати лівоповоротні смуги. Ці смуги дозволять автомобілям, які хочуть повернути, не затримувати транзит, а мати окреме місце для здійснення маневру. Необхідно також впорядкувати рух на бічних примиканнях – зробити рух одностороннім.
Важливим в проєкті реконструкції є впорядкування парко місць на вулиці, адже наразі паркування хаотичне та проблемне. Тому пропонують зробити слоти для поздовжнього паркування. За задумом розробників, від вул. Шопена до Київського майдану можна таким чином зробити 100 паркомісць з одного боку і 80 – з протилежного.
Щоб пішохідні переходи були безпечними, на дорозі облаштувати розподільчі острівці, які унеможливлять обгін на цій ділянці. Важливим пунктом у проєкті є встановлення антикишень для покращення видимості водіям. Антикишеня – це розширена ділянка тротуару, яка зменшує час перетину перехрестя для пішоходів та унеможливлює паркування в заборонених місцях.
Тротуари стали головним акцентом розробників проєкту. Тут пропонують функціонально виділити кілька зон: прифасадну зону, транзитну зону, смугу озеленення та велодоріжки. Також пропонують технічний тротуар біля парковки. Щоб користувачі припаркованого автотранспорту могли комфортно вийти з авто і дістатися в точку призначення.
А ще проєктанти наполягають на єдиному дизайн-коді для лавочок, смітників, вуличних меблів, велопарковок, елементів освітлення.

Департамент ЖКГ Луцької міської ради виступає замовником робіт. Ремонтні роботи триватимуть близько двох років. Вартість даного проєкту становить 60-80 мільйонів гривень.