Попри те, що мощення каменем вулиць і доріг практикувалось в світі з давніх-давен (давньоримський Апіїв шлях, вимощений у 312 році до н.е., ще досі використовується), на території України і, зокрема, в Києві, кам’яна бруківка з’явилась не так давно. Тільки на початку ХХ століття міська влада закупила гранітні камені аж у Швеції, якими і замостила центральні вулиці.

До того місто використовувало дерев’яне мощення, та воно було не довговічне і легко руйнувалась під впливом опадів. Тому буквально за кілька років гранітна бруківка з’явилась на Прорізній, Велико-Васильківській, Богдана Хмельницького, Володимирському узвозі і інших. На вулиці Городенського це мощення збереглось і донині.

На сьогодні в столиці залишилось 82 забрукованих вулиці, а це понад 26 кілометрів доріг. Не спішать замінювати бруківку на дорогах через довговічність, естетичну привабливість і хороші дренажні властивості.

Проте, зі збільшенням навантаження на дорожні покриття і потужності, швидкості автомобілів проявляються і недоліки бруку: наприклад, збільшення гальмівного шляху у мокру погоду, через що від мощення починають відмовлятись в містах Європи. Ще одним важливим недоліком, порівняно з сучасними видами покриттів, є шум і вібрація, які виникають при руху коліс по бруківці. А вони шкодять і автомобілям, і перехожим, і жителям прилеглих до дороги будинків – за даними ВООЗ, постійний шум негативно впливає на здоров’я і може спровокувати розвиток важких хворіб. Також бруківка не підходить для велосипедів і електросамокатів.

Файл:Ольгинська вулиця Київ 2011 01.JPG — Вікіпедія

То чи потрібно позбуватись бруківки? І так, і ні. Експерти вважають, що бруківку доцільно залишати там, де вона є частиною історичного ансамблю, якщо немає інтенсивного потоку автомобілів. Також рекомендують фрагментоване облаштування – поруч з асфальтованою проїжджою частиною можна замощувати бруківкою паркувальні місця, смуги громадського транспорту чи кишені зупинок автобусів – так можна захистити покриття від ушкоджень великогабаритним транспортом і утворення “хвиль” на асфальті (як на вулиці Іллєнка). Також хорошим прикладом є вулиця Покровська, де асфальт замінили на бруківку – на пішохідних історичних вуличках бруківка виглядає естетичніше, затишніше і автентичніше.

У Києві до Дня міста оновили дві старовинні вулиці